Den 28 Februari 2009

Nu har vi äntligen kommit fram till storstaden. Det blev en låååång resa då planet först var en timme försenat så vi landade inte förrän strax före tolv på natten, vi skulle ta arlanda express till centralen och självklart var det 23 min tills tåget kom. Min packning för övrigt var helt galet. 20 kg i en ryggsäck som jag inte kunde ta av mig för då hade jag aldrig fått på mig den igen plus en resväska samma där 20 kg plus ett handbagage på 10 kg, varför skall datorn vara så tung. Så där fick man stå i 20 min med väskan på ryggen. Ryggen fick vila under tågresan men sen var det dags igen att lokalisera vars T-tbanan var. Och eftersom det var så sent så var vissa nergångar stängda så det blev en ganska lång promenad. När vi väl hittade så var det även där 20 min vänt tid tills tbanan gick hmmmm min rygg var på väg att dö!!!! Och bara fulla människor överallt, tbanan kom och självklart var det så mycke folk på den så vi fick stå hela 11 stationer. Tur så kom hon som vi skulle hyra läght av med bil och hämtade oss sista biten och då var klockan 02. Trött JAAAA!!!

Boendet är sådär. Otroligt spartanskt och området bor det bara alkisar på så det känns skönt att vi är 3 personer. Det känns att vi är från Norrland och syns säkert oxå:-)

Imorse så sov vi ut och när vi vaknade insåg vi att vi har inget att äta så vi tog på oss kläderna och gick till ett fik här där vi bor. Såg mysigt ut utifrån så vi steg in, dock när vi stiger in så känndes det som att tiden stod still och det vart helt tyst. Där inne så är det alkisarnas hak så när 2 unga tjejer stiger in så känns det som att det var deras dröm som gick i uppfyllelse. Kan säga att mackan åt vi väldigt snabbt och sen begav vi oss till att leta vars skolan låg, sen så gick vi på stan och letade kläder till utb. Nu värker fötterna och vi är väldigt trötta ikväll skall vi äta paj och göra polly kaka och choklad mousse  och se melodifestivalen, mumms!!!

Förresten mamma jag hittade matlådan som vi har letat efter, så nu har jag äntligen en sådan, hojta till om du vill att jag skall handla en till dig

Puss och Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0