Pust.....

Har inte suttit ner många timmar sen i onsdags vill jag lova. Vi började med övervåningen för vi vill få klart sovrummet och hallen så att vi kan möblera upp så att övervåningen blir helt klart. Med det så menas det även väggarna i trappen. Planerna var att vi skulle tapetsera och lägga golv i sovrummet, hallen och trappen men när jag började slita bort gamla tapeter i hallen så ser vi att det är råspont bakom masonit skivorna vilket gjorde mig helt lyrisk för min dröm är att få fram liggande råspont och måla det vit så jag bror och sambo började riva som galningar och efter 2 dagar kunde jag börja måla och pappa kunde komma och hjälpa oss att sätta en återställar tapet på vissa väggar som jag nu skall måla sista varvet på. Sen är det lister ett nytt räcke och golv sen är hallen och trappen färdigt. På ons kommer tapeterna till sovrummet och sen är det bara att jobba för att få det färdigt så att allt blir klart. Som sagt inte många timmar vi suttit ner. Så tur att man har världens bästa familj som har hjälpt till så mycket, för samtidigt som vi har gjort renoveringen så flyttade vi allt hit på lör. Så nu bor vi verkligen i huset och vi trivs så förbaskat bra. Det som kommer att bli prio för oss sen är köket för det är inte trevligt i detta hus och det vill man verkligen få till. När jag hittar kabeln till kameran så skall jag även lägga ut för och efter bilder så ni kanske fattar mer av vad jag skriver hehehhe

Nääää nu väntar en vägg på att bli målad ett sista varv.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0