Världens bästa dag!!!

Oj vilken dag detta har varit. Sov läääänge lite för länge;-) det gjorde även killarna i huset och efter att vi äntligen dragit upp min bror ur sängen så satt vi och funderade på vad vi skulle göra av dagen.

Andreas kom på iden att vi far ut en stund till skeppsvik och fiskar. Nu hör till saken, ni som känner mig väl vet att min största fobi är fiskar. Där av anledningen till att jag ALDRIG badar förutom i en pool.
Men för nån dag sedan så följde jag med Andreas och fiskade och han lovade att han skulle ta över ifall jag fick napp. Själva upplevelsen att få vara ute vid vattnet är ju bland det mest meditativa jag har varit med om. Och den gången så fick jag inte napp tack och lov. Kan också vara därför jag vevar fort som fan så att firrarna inte hänger med<:-)

Jajja det var bara en kort sumering till min fobi så ni förstår resten av denna dag, vi for iallafall ut till skeppsvik och det var helt underbart väder. Vindstilla inte för varmt och inte för kallt, dock så var det fisk nå jävulst dom hoppade och plaskade så jag insåg snabbt vad jag skulle vara med om. Vi hittade ett helt underbart ställe och började fiska. Jag vevade som vanligt fort som fasen och har även bllivit riktigt grym på kast tekniken, stod och var i mina egna tankar och då började det att rycka i spöet, jag skriker på andreas och han får komma och hjälpa till då jag just då håller på att sluta andas och adrenalinet pumpar som aldrig förr. Jag fick min fösta fisk någonsin en aborre

 

I mina ögon var detta jäkligt stort och killarna tvingar mig att posera framför kameran men ante var tvungen att hålla med båda händerna om fisken annars skulle jag inte gå nära:-)

 

Vi var ute i hela 5 timmar, jag fick 5 fiskar och brossan fick 8 fiskar. Detta var inte antes dag han fick nada. Och i vanliga fall så brukar brossan få nada och ante en massa. Hmmmm tror det var syskonens dag i dag. Tror det var en ren lycka för min sambo att äntligen få dela sin passion med mig nämligen fiske så han var otroligt nöjd med dagen och övelycklig att se mig få fisk hahaha. Helt slut efter all friskluft, vi grillade gooo middag när vi kom hem och sen såg vi den senaste Wallander ( tjuven) riktigt bra.

 

Nää nu är det natti för mig då det är jobb imorrn avslutar med lite mer bilder från dagen

 

 

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Stigge

Åhhh !! Mys !!!!

2009-09-08 @ 17:42:53
URL: http://stiglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0